Till senaste kommentaren

Vilka fördelar får företag som certifierar dig med KRAV?

Hej!
Vilka fördelar kan företag få av att KRAV-märka en produkt?

Kommentarer

  • Hej Selma!
    För att få KRAV-märka sin produkt måste företaget certifiera sig. När de gjort detta får de:
    • Tillgång till ett av Sveriges starkaste varumärken som förstärker den egna profilen. KRAV-märket är känt av 98 procent av befolkningen. 
    • Kostnadseffektiv marknadsföring av KRAV-märket bland annat genom uppmärksamhet i traditionell media och digitalt samt satsningar tillsammans med kunder i butik
    • Exponering i KRAVs produktlista där KRAV-certifierade förädlare och restauranger söker efter produkter
    • Utveckling av KRAVs egna regler som företagaren dessutom har möjlighet att påverka
    • En regelbok som KRAV utvecklar för att det ska bli lätt att hitta vad som gäller
    • Information och stöd för att underlätta certifieringen
    • Lobbyarbete för att EUs minimiregler för ekologisk produktion ska bli ändamålsenliga och praktiska
    • Uttalanden av KRAV i media och svar på angrepp, ofta i samverkan med KRAV-anslutna
    • Varumärkesskydd
    Företaget får även stöd och hjälp av KRAV, exempelvis med verktyg för att själv kunna marknadsföra sina produkter. Du kan läsa mer om detta på KRAVs företagssidor, här: https://www.krav.se/foretag/

    Det certifierade företaget får även tillgång till erbjudande om förnybar el. Det kan du läsa mer om här på vår hemsida.

    Vänliga,
    Ellen
    Kommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.