Vilka fördelar får företag som certifierar dig med KRAV?
Hej!
Vilka fördelar kan företag få av att KRAV-märka en produkt?
Vilka fördelar kan företag få av att KRAV-märka en produkt?
Följ inlägget
0
följare
För att få KRAV-märka sin produkt måste företaget certifiera sig. När de gjort detta får de:
- Tillgång till ett av Sveriges starkaste varumärken som förstärker den egna profilen. KRAV-märket är känt av 98 procent av befolkningen.
- Kostnadseffektiv marknadsföring av KRAV-märket bland annat genom uppmärksamhet i traditionell media och digitalt samt satsningar tillsammans med kunder i butik
- Exponering i KRAVs produktlista där KRAV-certifierade förädlare och restauranger söker efter produkter
- Utveckling av KRAVs egna regler som företagaren dessutom har möjlighet att påverka
- En regelbok som KRAV utvecklar för att det ska bli lätt att hitta vad som gäller
- Information och stöd för att underlätta certifieringen
- Lobbyarbete för att EUs minimiregler för ekologisk produktion ska bli ändamålsenliga och praktiska
- Uttalanden av KRAV i media och svar på angrepp, ofta i samverkan med KRAV-anslutna
- Varumärkesskydd
Företaget får även stöd och hjälp av KRAV, exempelvis med verktyg för att själv kunna marknadsföra sina produkter. Du kan läsa mer om detta på KRAVs företagssidor, här: https://www.krav.se/foretag/Det certifierade företaget får även tillgång till erbjudande om förnybar el. Det kan du läsa mer om här på vår hemsida.
Vänliga,
Ellen